onsdag 26 juli 2017

Monthly Makers Juli Något jag aldrig testat


Som alltid är det otroligt roligt att få höra månadens tema hos Monthly makers. Det får alltid igång min hjärna. Och att denna månad testa någonting man inte gjort innan var väldigt kul. Jag har en lista på pyssel jag vill göra men det tog inte lång tid innan jag insåg att det var makramé jag ville göra. 
Någonting jag förstått att jag inte är ensam om. 


Jag började med att försöka knyta en drömfångare. Om och om igen med flera olika Youtube filmer som hjälp. Men det gick bara inte. Jag fick inte till det. 
Så hittade jag en film om hur man gjorde en väggbonad av makramé. Jag letade fram en gren och vitt tjockt garn.


Och tänka sig. Med hjälp av den videon fick jag faktiskt till det. På första försöket. 

Om ni vill se den videon som jag följde har ni den HÄR. 

3 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Gillar verkligen det tunna vita garnet mot de stora kulorna och den ruffa träpinnen. Vackert!

    SvaraRadera
  2. Blir så taggad att testa makramé när jag ser alla fina bidrag i den tekniken! Ännu ett till att inspireras av, snyggt! :)

    SvaraRadera
  3. Jättefint. Jag hade också tänkt hinna göra denna utmaning med något nytt men hann inte, värsta arbetsmånaden på året så det fanns bara tid att äta och sova... Glad av din väggprydnad, hoppas jag ska klura ut ur man gör det där jag med :) stor kram från lappland

    SvaraRadera